Hjem MotorBil Hva gjør man hvis man uansett må kræsje en Rimac Nevera til €2m? Man drar offroad!

Hva gjør man hvis man uansett må kræsje en Rimac Nevera til €2m? Man drar offroad!

av Rune Fredstad

Vi lever i en tid hvor forbrenningsmotoren slurper i seg sine siste dråper og foran oss ligger en en fremtid med ekstreme elektriske ytelser. Rimac sin Nevera har lenge vært noe av det absolutt ypperste man kan få av elektriske biler og skulle man være så heldig å få en slik en i garasjen så blir den mest trolig behandlet med den største respekt. Rimac på sin side ble nysgjerrige på hvordan deres Rimac Nevera oppfører seg offroad. Som sagt som gjort.

Rimac – som alle andre bilprodusenter – må teste sine biler til det uendelige før de blir godkjent for bruk og de har så langt hatt hele 16 prototyper av Nevera som de har kræsjet gang på gang på gang. Nå om dagen er de i ferd med å bygge sitt nye hovedkvarter i Zagreb og det til den nette sum av ett sted over €200 millioner. At dette blir ett av verdens mest største hovedkvarter hersker det ingen tvil om, men slikt tar gjerne litt tid og Rimac’s egen Mate Rimac så sitt snitt til å ha det litt moro på bygningsområdet når han uansett måtte kræsje en tilnærmet ferdig produksjonsmodell av sin Nevera.

Bare det å kunne sladde rundt med en hyperbil til €2 millioner høres fullstendig usannsynlig kokko ut så at det har sine fordeler å være sjefen for selskapet så vel som eier og designer hersker det ingen tvil om.

I klippet nedenfor får vi et kort intervju med Mate rundt testregimet før vi blir tatt med en kort, men heftig kjøretur rundt anleggsområdet. I og med at videoen avsluttes med to be continued ser vi ikke bort fra at denne videoen følges opp med enda mer kjøring i samme stil før denne bilen ender sine dager som et skremmende dyrt vrak.

Kulturblekka uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Aksepter Les mer

Privacy & Cookies Policy